Identitetsbygging

Emner: Marketing, merkevare, målsetting, endring, innovasjon, HRM og ledelse.

De fleste fokuserer på hva de skal gjøre, uten å tenke på hvem de vil bli hvis de gjør dette. En god løsning er å starte i andre enden. Når vi finner hvem vil vi være (vår identitet), så gir dette oss svært ofte svaret på hva vi bør gjøre. Og like viktig hva vi ikke bør gjøre. 


De beste selskapene er som våre gode venner. Vi er knyttet sammen rundt hvem vi er, og ikke hva vi har. Alt som gjør et varemerke til en merkevare er knyttet til "hvem de er.


De fleste sier de har en merkevare, men svært mange av disse har kun et varemerke. Det er vanskelig, for ikke si umulig å bygge noe du tror du allerede har. Hva som skiller merkevarene, fra varemerkene er lett å identifisere. Hvordan de gjør det er mer krevende å identifisere, men det starter med hvem…


Aldri, aldri, aldri hopp på trender som du ikke forstår. Om det er disrupsjon, content marketing, disruptive marketing, disruptiv innovasjon, block chain eller big data. Næringslivet er fullt av ”følgere" som imponerer mye med korrekt språk, men som skaper "feil" resultater. 

 

En innovasjon er en nyhet frem til den blir lønnsom. Gjør ”trenden” deg mer lønnsom, så lær deg absolutt alt om den. Ikke følg den for at "følgerne" gjør det. 

  

Kontakt for foredrag

foredrag@allin.no |  Tlf : 99211704